סוער בבית שמש • היועץ המשפטי משיב אש למונטג: "איומיו והפחדותיו לא יועילו"

ישראל פריי 1 Comment on סוער בבית שמש • היועץ המשפטי משיב אש למונטג: "איומיו והפחדותיו לא יועילו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתר 'קול חי' היה הראשון לחשוף אמש את היחסים המתוחים במסדרונות עיריית בית שמש, שהגיעו לשיא במכתב ששיגרו ממלא מקום ראש עיריית בית שמש מאיר בלעיש ויושב ראש הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה, משה מונטג, ובו הם דורשים מראש העיר משה אבוטבול להביא להדחתו של היועץ המשפטי לעירייה, עוה"ד מיקי גסטווירט.

בלעיש ומונטג הגדירו את בקשתם "עקב התנהגות בלתי הולמת וגרימת נזקים כבדים לעירייה". השניים מביעים את בטחונם, כי לאחר שמועצת העיר תאשר את הליך ההדחה, פרקליטות המדינה גם תאשר את הסיבות להדחת היועץ המשפטי, הליך חסר-תקדים ברשויות המקומיות.

חברי מועצת עיריית בית שמש דורשים מאבוטבול להדיח את היועץ המשפטי

היועץ המשפי של העירייה עוה"ד מיקי גסטווירט, משיב היום אש, ובדברים חריפים תוקף את חברי המועצה המנסים – לדבריו – להיפטר ממנו בשל חוות דעת משפטיות שלא עולות בקנה אחד עם האינטרסים שלהם.

"המדובר בהאשמות חסרות בסיס אשר אף מהוות לשון הרע ועל כל המשתמע. אין בכוונתי אפילו להגיב לדברים הנבובים אשר אף נכתבו בלשון אשפתות". כותב היועץ המשפטי, "התקפותיו האישיות נובעים אך ורק מהתנגדותי המשפטית לפעולות שונות ובין היתר להיתרי בניה אשר נעשה ניסיון לקדמם".

"הודעתי לו כי איומיו והפחדותיו לא יועילו ואין בכוונתי לסטות כמלא הנימה מעמידתי האיתנה על הוראות החוק וכפי שמוטלת עלי החובה מכח תפקידי, וכך אני גם מצפה מכל הגורמים המקצועיים המלווים את עבודת העירייה והוועדה".

"כן הודעתי לו כי אני רואה חומרה רבה בדברים שאמר במליאת מועצת העיר שבנדון, דברים שהינם בבחינת ניסיון פסול להתערב בעצמאות התביעה ולהשפיע על הליכים בהם ניתן צו שיפוטי.

"בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה 4.1001 נאמר בין היתר:

"בכל מקרה, יש לשלול הוראות של נבחרי ציבור או עובדים בכירים בגוף בו מועסק התובע, באשר לדרך בה ינהג התובע במקרה מסויים… מעשים אלה פוגעים בעצמאות התביעה הפלילית, שבמערכת הישראלית היא יסוד מוסד, ועלולים לפגוע בעקרון השוויון של ההליך הפלילי ולצבעו בצבעים פוליטיים – אם במהות ואם במראית עין – ובמקרים מסוימים, עלולים לעלות אף כדי עבירה".

בגין האמור ראיתי לנכון להתרות במר מונטג שלא להתערב בהליכי אכיפה מכל סוג ומין שהם, ובכל דרך ואופן". סיים עוה"ד מיקי גסטווירט.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ממזמן הבנתי שכל הבחירות זה משחק מפגר שעובדים עלינו בעיניים היום קיבלנו הוכחה לכך
    היועץ המשפטי לממשלה כותב שחור על גבי לבן שבכל מקרה שיש ויכוח בין יועץ משפטי לנבחר ציבור אין להישמע לנבחר ציבור שאתה בחרת אלא היועץ המשפטי שאף אזרח לא בחר בו הוא יקבע.
    סטאלין זה כאן אמרנו ממזמן היום יש כבר הוכחה